Pandemi ve Rusya-Ukrayna savaşıyla talebin hızlandığı elektrikli araç pazarında rekabet her geçen gün kızışıyor.
Avrupalı markalar, tedarik zincirindeki ıstıraplar nedeniyle elektrikli araç üretimini yavaşlatırken, Çinli markalar ise ucuz elektrikli arabaları ile dünyada süratle büyümeye devam ediyor.
Pandemi tesirlerinin azalmasıyla dört yıl ortadan sonra kapılarını açan Paris Araba Fuarı’na da Çinliler başta olmak üzere Asyalı küçük elektrikli araçlar damga vurdu.
Fransız markaların sonlu, başka Avrupalı markaların ise neredeyse hiç katılmadığı fuarda stantların birçoklarını uzak doğulu markalar doldurdu.
AB, Çinlilere ek vergi getirmek istiyor
Dünya’nın haberine nazaran, Avrupalı otomotiv üreticileri, Çin’in elektrikli araç pazarındaki süratli yükselişini frenlemek için Çin’den ithalat edilen arabalara ek vergi getirilmesini istiyor.
Stellantis CEO’su Carlos Tavares de Çinli üreticilerin Avrupa’daki süratli büyümesinin Avrupa pazarı için oluşturduğu risklere dikkat çekti.
14 markayı bünyesinde barındıran Stellantis’in CEO’su Tavares, AB’nin Çin’den ithal edilen arabalara daha yüksek vergi getirmesi gerektiğini söyledi.
Tavares, Çinli araba üreticilerinin, arabalarını Çin’e ihraç eden Avrupalı rakiplerinden daha az vergi ödediğini lisana getirdi.
Şartların eşitlenmesi gerektiğini savunan Tavares, ”Avrupa Birliği’nden, Batılı üreticilerin Çin’de yerli üreticilerle olan rekabet şartlarının birebirini Avrupa’daki Çinli üreticilere de uygulamasını istemeliyiz.” dedi.
Çinli markalar Avrupa Birliği’ne araba ithal etmek için yüzde 10 vergi öderken, Avrupalı araba üreticileri ise Çin’e araç ihraç etmek için yüzde 15 ile yüzde 25 ortasında vergi ödüyor