Uçuş sırasında kapısı fırlayan uçağın aynı gün denetimi varmış, mühendisler uçmasına karşı çıkmış!

T24 Dış Haberler

5 Ocak’ta Alaska Havayolları’na ait bir uçağın kapı tapasının patlamasından bir gün önce, havayolu şirketinin mühendisleri ve teknisyenleri soruna dair endişeleri nedeniyle uçağın ertesi akşam hizmet dışı kalmasını ve bakıma alınmasını talep etti. 

Ancak havayolunun, Boeing 737 Max 9 tipi uçağı 5 Ocak’ta hizmette tutmayı tercih ettiği ve uçağın, havayolunun bakım tesislerinden birinin bulunduğu Portland’a gönderilmeden önce o gece sona ermesi planlanan üç uçuşu tamamlayana kadar yolcu taşıdığı öne sürüldü. 

Uçak planlanan bu uçuş dizisini tamamlayamadan ve bakım kontrolüne giremeden, Portland’dan Kaliforniya’daki Ontario Uluslararası Havaalanı’na yapılan günün ikinci uçuşuna başladıktan dakikalar sonra, 16 bin fitte kapı tapası patladı. Uçak güvenli bir şekilde iniş yaptı ve yaralanan olmadı ancak olay Boeing’in üretim süreçlerine ve havayolları tarafından izlenen güvenlik prosedürlerine yeni bir dikkat çekti.

Alaska Havayolları olaylar dizisini doğruladı ancak havayolu, uçakta bulunan uyarıların uçağı derhal hizmet dışı bırakma standartlarını karşılamadığını söyledi. Alaska Havayolları’nın bakım ve mühendislikten sorumlu başkan yardımcısı Donald Wright, uyarı sinyallerinin 10 gün içinde sadece iki kez yandığını söyledi.

Alaska Havayolları’nın emniyet ve güvenlikten sorumlu başkan yardımcısı Max Tidwell verdiği bir röportajda, “Güvenlikten sorumlu kişi olarak benim bakış açıma göre, tüm verilere, tüm öncü göstergelere baktığımda, beni farklı bir karar almaya itecek hiçbir şey yoktu” dedi.

Havayolu şirketinin mühendisleri, uyarı ışıklarının kaç kez yandığından ziyade “öngörücü bir araç” kullanmalarına dayanarak uyarı ışıklarının neden tetiklendiğini belirlemek için uçağın 5 Ocak’ta sıkı bir bakım kontrolünden geçmesini istediklerini belirtti. Havayolu, uçağı hizmette tutarken, mühendislerin tavsiyesini takiben uçağa kısıtlamalar getirdi. Uçağın Hawaii gibi su üzerindeki uzun mesafeli rotalarda ya da acil iniş ihtiyacı durumunda uzak kıta bölgelerinde uçmasını kısıtladı.

Havayolu şirketi, patlamadan önceki günlerde yaptığı görsel incelemede kapı tapasında herhangi bir hareket tespit etmediğini söyledi.

Ulusal Ulaşım Güvenliği Kurulu Başkanı Jennifer Homendy gazetecilere yaptığı açıklamada, uçağın sonbaharda hizmete girmesinden bu yana gerçekleştirdiği 154 uçuşta, kapı tapasının yukarı doğru küçük hareketlerinin görünür izler bıraktığını ve muhtemelen panel ile gövde arasında bir boşluk yarattığını söyledi. Alaska Havayolları yetkilileri, kapı tapasının yerinden çıkmasından önceki günlerde yapılan incelemeler sırasında kapı tapası ile uçağın gövdesi arasında olağandışı bir boşluk fark etmediklerini söyledi.

Ek kanıtlar arasında önceki uçuşlardaki basınçlandırma sistemi ışıkları ve doğrulanmamış ıslık sesi raporları yer aldı. 

 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir